Afgelopen weekend te Dijon Prenois stond op voor de Trophée de Bourgogne, het tweede raceweekend van het alombekende BTCS-kampioenschap. Het Spork Racing Team dat dit keer weer vertegenwoordigd werd door Jimmy Adriaenssens en zijn Seat Leon Supercopa hoopte ook hier enkele knappe resultaten te oogsten met oog op de titel in 2010. Na het succesweekend te Zolder, tijdens de Gordon Finest Races, waar ze het maximum van de punten behaalden in de Seat Leon Challenge waren ze op zijn minst uiterst gemotiveerd.
Oorspronkelijk zouden er 2 kwalificaties en 2 races verreden worden tijdens dit weekend. Mits het dieselspoor op het circuit op vrijdag kwam de planning een beetje in het gedrang. Uiteindelijk na rijp beraad van de organisatie is alles mooi op zijn pootjes gekomen en zijn beide races kunnen doorgaan.
Jimmy Adriaenssens: “Het minpuntje was dat er 1 kwalificatie geschrapt werd waardoor we iets minder tracktime kregen. De eerste kwalificatie was goed verlopen maar ik moet zeggen dat ik het circuit nog niet helemaal onder de knie had. Ik werd dus op zaterdag meteen voor de leeuwen geworpen en het was even wennen. Ik heb de gehele eerste stint treintje moeten rijden met de andere Seats dus daar heb ik niet echt het verschil kunnen maken. Tijdens de pilotenwissel daarentegen werden enkele waardevolle seconden gewonnen. Wegens de professionaliteit van de jongens van het Spork Racing Team mocht ik in de tweede stint als eerste de baan op. Ik heb mijn eerste plaats zuur verdedigd maar uiteindelijk, wegens problemen met de voorbanden heb ik genoegen moeten nemen met een derde positie in de Seat Leon Challenge en een vijfde in T3.”
Wegens het wegvallen van de tweede kwalificatie zou de eindrangschikking van de eerste race dienen als startopstelling van de tweede race.
Jimmy Adriaenssens: “Dit was eigenlijk best wel een pluspunt, zo konden we meer vooraan vertrekken en ons mengen met de grote jongens.” Het weer was dan weer een ander aspect dat de jongeling aanzette tot denken. Het regende heel miniem en in korte pozen, wat de bandenkeuze dus enorm bemoeilijkte. “Uiteindelijk hebben we gekozen voor de veilige oplossing, wetende dat het weer in Dijon snel kan verergeren en hebben we dus regenbanden gemonteerd. Na die eerste stint weerom treintje te hebben gereden met de andere Seats kwam ik binnen en besliste om enkel vooraan slicks te laten monteren, dit in hoofdzaak uit tijdswinst. Ik reed buiten en al vlug bleek dit echt wel een speciale keuze. De wagen drifte enorm maar als er iets is waar ik vertrouwd mee ben is het dat wel. Blijkbaar hadden alle Seats geopteerd voor de slick-regenband mix maar ik was precies de enige die echt op het gas durfde. Ik was gemiddeld 3 seconden sneller per ronde en heb me echt een weg naar voren kunnen banen. Als resultaat ben ik weerom eerste Seat geworden en derde T3’er.” Met deze winst in de Seat Leon Challenge heeft Jimmy reeds drie uit vier races de absolute overwinning in de Challenge behaald.