Al sinds het begin van het seizoen BTCS 2009 waren de piloten op de Seat Leon SuperCopa n°45 van het Spork Racing Team voor de 12h de Spa bekend. Teamchef Adriaenssens Herman deed beroep op de stuurmanskunsten van Colman Georges, Van Riel Philippe en zijn zoon Adriaenssens Jimmy. Na een tiental jaren deed het voor het Spork Racing Team enorm deugd om weer met Colman G. samen te werken.
Omstreeks 1996 bestuurde Colman G. immers 2 generaties VW Golf samen met Adriaenssens H. waar zij een klassetitel en op de valreep een algemene eindoverwinning behaalden in de toenmalige CarGlass-cup, voor de Porsches van Ooms-Ooms en de gebroeders Wauters (Clouseau).
De strategie van het Spork Racing Team in deze halve etmaalrace was even effectief als simpel. Elke piloot mocht een eigen tempo opbouwen waarbij hij geen fouten zou maken en de wagen zoveel mogelijk zou sparen. De eer om de start te mogen nemen kwam Colman G. toe. Al vlug bleek het regenweer hem te bevallen aangezien er prachtige rondetijden op het tv-scherm verschenen. Na anderhalf uur mocht Jimmy het stuur van Colman G. overnemen. De jonge vechthaan zou dus de eerste beslissende stint voor de puntentoereiking na 3u race afwerken. “Ik kreeg de wagen in topconditie maar ik had toch af te rekenen met een flinke portie ‘onderstuur’. Hoewel het goed doorregende bij aanvang van de race hebben we ervoor geopteerd de wagen afgesteld te laten voor droog weer. We monteerden enkel regenbanden. Zo zouden we geen extra pittijd moeten voorzien om de afstellingen te verzetten. Ik schat dat ik per ronde zo’n kleine seconde moest laten vallen door die beslissing, wat natuurlijk niet zou opwegen tegen een afstelbeurt van 10 min.” wist een optimistische Jimmy ons na zijn stint mee te delen. De derde stint nam VR Ph. voor zijn rekening. Ongeveer een 3 kwartier na deze wissel kwam hij de pits opzoeken voor slickbanden. “Op het nog ietwat natte wegdek had ik een beetje moeite om de banden warm te rijden, maar na een 3 tal ronden kon ik er vol tegenaan gaan. Achteraf werd me medegedeeld dat ik een kleine halve ronde heb kunnen inlopen op de Seat voor mij, dankzij die vroege bandenwissel.” aldus Philippe Van Riel.
Bij het vallen van de nacht werd het tijd voor actie en effectief rukte de Seat Leon SuperCopa op naar de eerste plaats in de Seat Leon Challenge en naar een tweede in de T3-klasse. Jimmy, die de laatste stint afwerkte zette nog enkele scherpe tijden weg maar moest het uiteindelijk toch toegeven aan een veel krachtigere wagen en genoegen nemen met een derde plaats in T3. Het Spork Racing Team kon met genoegen terugblikken op een meer dan succesvol weekend aangezien zij terecht als eerste Seat Leon werden geklasseerd op een strakke achtste plaats algemeen.