Zaterdag 14 maart zakte het Spork Racing Team met hun nieuwe bolide af naar het alombekende circuit van Spa-Francorchamps. Adriaenssens Jimmy en Van Riel Philippe, geassisteerd door Colman Georges kwamen de Seat Leon SuperCopa MK2 aanvoelen op het Waalse circuit. Jimmy kreeg de eer eerst te mogen starten met de wagen, na enkele testronden ging de jongeling voluit en merkte een stevige portie ‘Oversteer’. Deze werd teweeg gebracht door een slechte bandenkeuze. “Het werkte niet storend maar ik moest in de snelle bochten toch enkele waardevolle seconden laten liggen. Ik kon perfect de wagen tegen dezelfde snelheid insturen als met de andere banden, maar toch verliest de wagen dan tevergeefs snelheid tijdens het oversturen.” wist de 20-jarige piloot ons te melden. Eens de banden gewisseld waren was het mogelijk de linkse bocht, ‘Blanchimont’ voor de busstop-chicane à fond te nemen. Dit leverde dan ook een winst van 1,5 seconden op. “Eveneens in ‘Eau Rouge’ kon ik mijn instuursnelheid fors verhogen wat mij op rechte lijn naar Combes 2 seconden opleverde!”
Ook Philippe Van Riel en Georges Colman hadden de Seat Leon SuperCopa MK2 vlug onder de knie en draaiden prachtige rondetijden.
Helaas is de wagen zaterdag tweemaal moeten komen pitten met een lekke band. Ondertussen heeft een studie de oorzaak blootgelegd. Het Spork Racing Team, onder de deskundige leiding van Herman Adriaenssens, zal er alles aan doen dit probleem op te lossen en zal zich voor de eerste race van het BTCS-seizoen nog even optekenen voor een doorgedreven training om er effectief zeker van te zijn dat het probleem opgelost is.