Zandvoort, Supercar Challenge Paasraces 15 & 16 mei ’17. De eerste wedstrijd in 2017 van Jimmy Adriaenssens onder de vlag van Spork Racing is een feit. Voor dag en dauw zakte de Antwerpse rijder af naar het duinencircuit nabij Amsterdam om zich te meten met alweer een heleboel nieuwe deelnemers in een nieuwe klasse, Supersport 2. Wegens slechts een beperkt aantal deelnemers werd echter besloten deze klasse voorlopig op te schorten en moest Antwerpenaar aan de slag in de uiterst competitieve Supersport klasse.
De eerste wedstrijd stond gepland op zaterdagnamiddag en zou worden verreden over 60 minuten. “Na een gecontroleerde start vond ik mijn gelijke in de groene Marcos Mantis #170 en ontspon er zich een pittig gevecht waarin ik op de rechte lijnen steeds tientallen meters moest toegeven op de Marcos, maar ze met het betere bochtenwerk weer kon terugwinnen. Na enkele ronden lang de zwakke punten van de Marcos te hebben geabsorbeerd, sloeg ik in de remzone van de Hugenholtzbocht toe en kon ik de Marcos verschaken. De Marcos, duidelijk veel krachtiger, passeerde opnieuw op de Hunsenrug waarna men Spaanse krachtbron hem in de remzone van Scheivlak voorgoed kon verschaken.” aldus Jimmy Adriaenssens. Kort daarop werd de race geneutraliseerd door een Full Course Yellow en later een Safety Car procedure die het veld weer bij elkaar dreef. Kort erna volgde de verplichte pilotenwissel, waarna de race zich verderzette. “Op 3 ronden voor het einde voelde ik plots vibraties tijdens het accelereren en zag ik de kans op een goed resultaat helaas ineenstuiken. Ik was aangewezen op uitrijden en moest gas terugnemen waardoor we langzamerhand wegzakten in het klassement.”
De tweede wedstrijd, verreden op zondagnamiddag, werd met een nieuwe portie moed aangevat en de drang naar een revanche was groot. “Ik wist een superstart te realiseren en kon aansluiting vinden bij de kop van de Supersport klasse. Alleen had Dame Fortuna andere plannen, bij mijn eerste doorkomst op startfinish ging mijn wagen plots in noodloop en moest ik reeds vroeg in de race de pits opzoeken. Uiteindelijk bleek slechte kwaliteit benzine de oorzaak van dit euvel en dienden we de race te voltooien met ca. 60 pk minder. Een vermogenverlies wat de wagen meteen een volledige klasse trager maakte. We hoopten gedurende de hele race op regen om zo het mindere vermogen te compenseren en pas tegen het einde werden onze gebeden verhoord. Eens geschoeid op regenrubber konden we de tijden van de Supersport kop evenaren, maar dat was lang niet meer voldoende om nog enige rol van betekenis te spelen in het klassement gezien het verlies bij aanvang van de race. Desalniettemin hebben we een hoop geleerd en zullen we volgende keer nog sterker aan de start verschijnen!”
De datum van de volgende wedstrijd waar Jimmy Adriaenssens aan de start zal verschijnen dient nog geprikt te worden, maar we kunnen nu al prijsgeven dat hij de wagen terug zal delen met Kris Van Kelst.