Afgelopen weekend stond op voor de voorlaatste betwisting van de Belgian Touring Car Series 2010. Daar de deelnemers van de Seat Leon Challenge dicht op elkaar volgen in het klassement is alles nog mogelijk. Het Spork Racing Team onder leiding van Adriaenssens Herman verscheen aan de start met 2 nagenoeg identieke Seat Leon Supercopa’s, de respectievelijke n° 45 met Jimmy Adriaenssens en n° 51 met David W. Nye – Philippe Van Riel.
Wegens omstandigheden kon de n° 45 helaas niet deelnemen aan de eerste manche, de Supercopa van Nye – Van Riel daarentegen toonde zich ijzersterk. Philippe die de start nam reed een gemiddelde stint en het was David W. die de wagen naar de derde positie in de Seat Leon Challenge loodste. Het eerste podium voor wagen n° 51 werd behaald. Inmiddels werd de wagen van Jimmy Adriaenssens gerepareerd tegen een sneltempo om toch nog de tweede race te kunnen bestrijden. De concurrentie verwachtte absoluut niet dat de wagen van de 21-jarige Benjamin nog zou verschijnen, de verbazing was dan ook duidelijk af te lezen op ieders gezicht. “Wegens een ongelukkig incident raakte mijn wagen beschadigt nog voor de eerste race en was ik gedoemd de handdoek te werpen. Het Spork Racing Team dat enorm aangedaan was door het incident treurde niet maar begon vliegensvlug aan de herstelling. Ik heb een team nog nooit zo intensief en gemotiveerd zien werken aan een wagen. Tegen een razend tempo werd de wagen raceklaar gemaakt en ik kreeg voor de tweede race dan ook opnieuw een even competitieve wagen als anders. Na de opstelronde kwam ik vlug even pitten om het team door te geven dat alles in orde was. Ik kreeg warempel tranen in mijn ogen dat het team zo hard gewerkt had en zo geloofde in mij. Ik ben ze dan ook enorm dankbaar en wil ze dit via deze weg even bevestigen!” aldus een uiterst gelukkige Jimmy Adriaenssens.
De tweede race beloofde hevig te beginnen daar de jongeling ver vooraan mocht vertrekken. Tijdens de kwalificaties had hij een tweede tijd binnen de 10-koppige Seat Leon Challenge weten te realiseren. Al van bij de start raakte hij goed weg maar werd bijna aangetikt door een duidelijk hevigere piloot. Jimmy kon een aanrijding vermijden maar verloor daarbij wel enkele belangrijke seconden met als gevolg dat hij meteen op de hielen werd gezeten door een andere Seat. Er ontpopte zich een hevig gevecht dat ca. een half uur duurde. Jimmy’s wagen, nog volledig standaard zonder extra prestatiekit, moest op de rechte lijn steeds enkele meters inboeten op de andere maar kon dan in het bochtenwerk en de remzones telkens weer het verschil maken. “Uiteindelijk bij het dubbelen door een tragere deelnemer werd ik gehinderd en hieruit haalde de andere Seat zijn voordeel waarbij ik terugviel naar de derde positie.” De andere wagen van het Spork Racing Team kreeg via een aanrijding te kampen met stuurproblemen. De servo-olie had een weg naar buiten gevonden en langzaam maar zeker stopte de stuurassistentie met functioneren. “Het stuur begon zo waanzinnig zwaar te draaien dat we niet meer voluit konden gaan.” wist het Engels-Belgische duo Nye – Van Riel ons na afloop mede te delen. Na 90 minuten werd de eindbalans opgemaakt waarbij Jimmy als derde eindigde met Nye – Van Riel iets verder achteraan. “Dit podium was het beste wat ik het Spork Racing Team kon schenken na al hun harde werk. Ik zou hen en mijn ouders nog eens hartelijk willen bedanken voor hun steun en intensieve werk. Ik kan hen garanderen dat ik in Zolder mijn vel duur zal verkopen om de titel veilig te stellen.” aldus opnieuw een tevreden Jimmy Adriaenssens.