Na een drietal doorgedreven testdagen en een grondige studie van de opgeleverde resultaten van de Seat Leon SuperCopa 2.0TFSI n°45 hoopte Adriaenssens Herman, teamchef van het Spork Racing Team, op een top 3-plaats binnen de nieuwe ‘Seat Challenge’ en heel misschien een podiumstek binnen de T3-klasse. Niets was minder waar als de resultaten van de eerste race ‘Francorchampions’ van de Belgian Touring Car Series 2009. Van Riel Philippe die optekende voor de start van de eerste race, werkte een prachtige stint af en wist het stuur aan Adriaenssens Jimmy te overhandigen op een mooie derde plaats binnen de Seat challenge en een 5e positie in de T3-klasse. Eens op de baan had de jongeling al vlug zijn tempo gevonden en liep stilletjes aan in op de eerste wagen in de Seat challenge. De andere Leon was mits pech teruggevallen naar de derde plaats. Langzaam maar zeker zag de leidende Seat Leon Supercopa zijn eerste positie in het gedrang komen. Ongeveer 5 ronden na de pilotenwissel was het zover, er ontstond een bloedstollend nek-aan-nek gevecht tussen de Spaanse bolides en de voormalige 2008 T3-kampioen moest het onderspit delven tegen het strijdros van het Spork Racing Team. De eerste positie binnen de Seat challenge was verzekerd en eveneens de derde plek in de T3-klasse was veroverd. Het team en de piloten waren door het dolle heen aangezien ze deze eerste race praktisch niet beter hadden kunnen scoren.
De tweede race werd aangevat door A. Jimmy. Hij stond als 2e in de Seat challenge en 5e in de T3-klasse opgesteld op de starting-grid. Mits een uiterst ongelukkige aanrijding in de eerste ronde in de Combes-chicane moest de leidende Seat Leon Supercopa opgeven en stond Jimmy al meteen aan de leiding in de Seat challenge. Gedurende de eerste ronden van zijn stint ontpopte er zich een gevecht met de Volvo S40 uit de T4-klasse. Jimmy’s commentaar: “Om eerlijk te zijn ben ik, na de eerste positie te hebben behaald, op safe beginnen te rijden. De hoger geklasseerde Volvo voor mij daarentegen, haalde echt het onderste uit de kan. Al vlug had ik door dat hij dat tempo echt niet kon volhouden en ik schatte dat hij na een vijftal ronden sowieso gas moest lossen wegens verbrande banden en niets was minder waar want hoewel ik de Volvo in de tweede of derde ronde al uitremde aan de ‘Source’-bocht wist ik dat hij me even zou kunnen bijblijven om dan uiteindelijk toch te moeten opgeven en effectief na 5 ronden kon ik zonder moeite mijn voorsprong vergroten.” Uiteindelijk gaf Jimmy op een 4e positie in de T3-klasse het stuur over aan Philippe die na afwerking van een mooie en zeer regelmatige stint zelfs nog de eerste plaats wist te bemachtigen in deze klasse. Na afloop was de bolide van het Spork Racing Team zelfs de eerste Touring Car in het kampioenschap na een reeks van silhouettes. Ze tekenden op voor een tiende plaats. Momenteel zijn Jimmy en Philippe leider in de T3-klasse en in de Seat challenge.